Dr. İkram Çınar

İkram Çınar, eğitim bilimcidir. Posof Lisesi’nden sonra Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programını bitirerek sınıf öğretmeni oldu. Kahramanmaraş (Afşin) ve Malatya’da görev yaptı.

Öğretmenlik yaparken İnönü Üniversitesi’nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi programını bitirdi ve İlköğretim Müfettişi olarak atandı.

İnönü Üniversitesinde, Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında bilim uzmanı oldu. Aynı alanda Hacettepe Üniversitesinde “bilgi yönetimi” konusunda 2002 yılında doktorasını tamamladı.

1997’den 2008 yılına kadar İnönü Üniversitesinde görev yaptı. Dekan yardımcılığı gibi yönetim görevlerini yürüttü. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı'nın sekreterliğini yaptı. İnönü, Uludağ ve Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde çalıştı. “İlkokuma ve Yazma Öğretimi” (2004, ikinci baskı) ve “Mankurtlaştırma Süreci” (2006, üç baskı), "Neden ve Nasıl Mankurtlaştırılıyoruz" (2012, 2018, ikinci baskı), "Öğrenci Kulüpler ve Demokrasi Kültürü" (2012), "Atabek Yurdu: Jeokültürel Yaklaşım"  (2015), "Etnopedagoji: Atabek Yurdu" (2019, 2021 üç baskı) ve Eğitim Örgütlerinde Bilgi Yönetimi Yeterliliği (2020) adlı kitapları yayınlandı. Editörlüğünü ve ortak yazarlığını yaptığı kitapları vardır. Başlangıçta bir süre TRT Çocuk kanalında yayınlanan Pepee adlı üç boyutlu filmin senaryo danışmanlığını yaptı (N. K. Şahbaz ile). Ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulmuş bildirileri ve yayınlanmış araştırmaları bulunmakta, eğitim öğretim konularında konferanslar vermektedir.

İnternetten “Eğitişim Dergisi”ni yayınlamaktadır. Eğitim politikası, etnopedagoji, mankurtlaştırma, bilgi yönetimi, öğrenci kulüpleri, eğitim denetimi ve Atabek Yurdu jeokültürü ilgi ve çalışma alanlarını oluşturmaktadır.

Eğitişim Dergisindeki Yazıları

 

Eğitim Yazıları

 

Mankurtlaştırma Üzerine Notlar

Okul Tarihinde Üçüncü Dönem

Köy Enstitüleri Üzerine Değiniler

Sınavı Vikipedi'de Yapmak

Etnopedagoji Notları-3

Etnopedagoji Notları 2

Etnopedagoji Notları 1

Yükseköğretime Müdahale

Silgiyi Yasaklamak

Köy Enstitülü: Binali Çınar

Öğretmen Beklentisi ve Güdüleme

Türk Eğitim Politikasında Batı Etkisi

Veli Dernekleri İhtiyacı

Felsefe, Bilim ve Bilgi

Eğitim ve Otoriteye Bağlılık

Bilişim Toplumu Kendini Gösteriyor

Eğitim ve Terbiye

Öğretmenin Vaadi

Öğretmenime Saygı Duyun!

"Tarihten Dersler"den Dersler

Bir E-Öğrenme Uygulaması: Eğitişim Grubu

Derste Not Yazdırma Hastalığı

Şehriyâr'ın 'Maarifimiz' Şiiri Üzerine

Iskra'dan Kuarka Bilim

Eğitimin Amaçları: Sonuçlarla Uyumlu mu?

Eğitim ve Millî Güç Unsurları

Okulda Değişim ve Toplam Kalite

Öğrenci Hatıraları

Matematik Öğretmeni Sorunu (ortak çalışma)

Kitapsız Kalemsiz Olmak

Müderris Tunazî’nin Öğretim Tekniği

Kitap Tanıtımı: Alternatif Eğitim

Anne ve Öğretmen

Posof’ta Bayram: 19 Mayıs

Kitapsız Televizyon

Oktay Muallim

Çocuk Edebiyatı ve Yayıncılığı

Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Bazı Özellikler

Şiddet ya da Boğayı Öküzleştirmek Üzerine

İlköğretimin Önemi ve Öğretmen

Eğitim Tarihimizden: Deyimler

Sözlü, Yazılı ve Görüntülü Kültür

Üniversite ve Bazı Sorunları

Cumhuriyetin Temeli Ne?

Ulusal Dil, Ana Dili ve Eğitim Dili

Türkçe Düşünüp Türkçe Konuşmak

Kentler ve Eğitim

Bir Eğitim Ütopyası

21. Yüzyılda Eğitimimizin Yönü

Norveç’te Eğitim

Hollanda’da Eğitim

Yeni Zelanda’da Neo Liberal Bağlamda Feminist Eğitsel Liderlik (Çeviri)

Denetim ve Değerlendirme (Çeviri)

Tarihe Yeniden Bakmak

Mankurtlaştırma Sürecinde Ateş Suyu Etkisi

Atatürkçü Öğretmen

Eğitimde Atatürkçülük ve Örtük Program

İlköğretime Öğretmen Yetiştirme 

Sınıf Yönetiminde Özel Gruplar

 

İnsan Kaynakları

Kleptokrasi Çürütür

Sigarayı Bırakış Günlüğü

İnekler İnek Değildir

Beceri Eğitiminde Neredeyiz

Saygı ve Demokrasi

Feriştah'ın Gelsin Ulan!..

Lider ve Etrafındakiler

Yeri Doldurulacak Adam Var mıdır?

Şehir Kalkınması ve Üniversite

Özür Dilemek Üstüne

Mezunlara: Son Ders

Mutsuzluk Alarmı Verilmeli

Tabaktaki Leblebi

Kayırmacılık: Bir Kavram Çözümleme Denemesi

İş Ortamında Yarışma

İKG, Aile Hayatı ve Kızlar

Yerli Malı Kullan!

Personel Yönetiminden İnsan Kaynağı Yönetimine

Kaynak Olabilen İnsan

Örgüt Ortamında İnsan

Sendika ve Öğretmenin Uyandırma Görevi

İns, Cins, Köpek, Kuyruk ve Değişmeye Dair

Elmek Gönderme Adabı

Eğitişim Nedir?

 

Röportajlar

Zülal Kaya ile Edebiyat Üstüne

Şeyh Bedreddin Üzerine Ayhan Hira ile Görüşme

Felsefenin İşlevi ve Din: Hasan Aydın'la Röportaj

Ahıska Araştırması Üzerine: Dr. Fadime Tosik Dinç

Şirin Mamaserikova ile Mülakat

Prof. Şahin Filiz ile Bilgi, Bilmek ve İnanmak 

Prof. Şahin Filiz ile Kazakistan Gözlemleri

Rasim Bakırcıoğlu ile Uzaktan Sohbet

Fergana Olayları Üzerine Mülakat

 

Gezi Yazıları

Tebriz Seyahatinden Gözlemler

Türkistan’da Mezar Kültürü

Türkistan Seyahati Gözlemleri

Azerbaycan'a Bir Bakış

Yanık Ceset Kokusu

Evropalı Hasan ile Seyahat

 

Serbest Yazılar

Türkiye Denkbeyliği

Capcanlı Bir Şenliktik!

Karantina Tarihine Ek

İt Sosyolojisi

Rakı Sosyolojisi: Dem Kültürü

Aşkın Felsefesi: Gül ile Bülbül

Kendi Hali ve Zamanenin Gidişine Dair (Nizami)

Aslan-Kocakurt (Öykü)

Müzikte İlginç Bilgiler

Kentlileşme ve Mimarî

Savaş!...

Gülendam’ın Tavuğu ve Sol

 

Politik Yazılar

Türklüğün Genel Sorunları Üzerine

Şeytan Kalleş Değildir!

Stalin: Cahil Psikopat

Aydın Karasüleymanoğlu ve Düşüncesi

Ahlaksızsınız

Oyuz Biz

Dostoyevski "İstanbul Er veya Geç Bizim Olmalıdır"

Vatan Günü

Portreler

1984 Anti-Ütopyası Gerçek Oldu

Osmanlıcı - Cumhuriyetçi Safsatası

Ülkücü Hareket Üzerine Notlar

Savruk Düşünceler - 23

Savruk Düşünceler - 22

Savruk Düşünceler - 21

Savruk Düşünceler - 20

Savruk Düşünceler - 19

Savruk Düşünceler – 18

Savruk Düşünceler - 17

Savruk Düşünceler - 16

Savruk Düşünceler - 15

Savruk Düşünceler - 14

Savruk Düşünceler - 13

Savruk Düşünceler - 12

Savruk Düşünceler - 11

Savruk Düşünceler - 10

Savruk Düşünceler - 9

Savruk Düşünceler - 8

Savruk Düşünceler - 7

Savruk Düşünceler - 6

Savruk Düşünceler - 5

Savruk Düşünceler - 4

Savruk Düşünceler - 3

Savruk Düşünceler - 2

Savruk Düşünceler - 1

Başbakan Erdoğan Diyor ki

Atatürkçülüğün Güncelliği

Zulüm Edebiyatı ve Merhamet Avcılığı

Toplumsalı Oluşturmada Değişen Yaklaşımlar

Yönetime Nasıl Katılacağım?

Yanık Ceset Kokusu

Ergenekon nedir?

Farklı Düşünmenin Zenginliği

Türban Üzerine

Mervenûr Nasıl Giyinsin?

Birinci Vazifen...

Sarıkamış, Sarıkamış

Vatan, Millet…

Ordumuzun Önemi

“Şu Çılgın Türkler” Üzerine

“Galiyev Üzerine”nin Üzerine

Ütopya (şiir)

AB: Batı İle İlişkileri Yeniden Düşünmek!

Nereye Gidiyoruz?

Avrasya’nın Geleceği: Sultan Galiyev’i Anlamak

 

Atabek Yurdu

Ahıska Türkleri Bilgi Şöleninin Ardından

Komşu Ülke Gezintisi

Gürcistan - Ahıska Gezi Notları

Posof’ta Bayram: 19 Mayıs

Atabek Yurdunda Örgütlenme

Posof'un Kurtuluşu ve Gazileri

Siz Nerenin Axısxalisisız?

Kars, Kafkas...

Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-1

Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-2

Gürcistan’da Ahıskalıların Dönüşü İçin Yasa

 

Diğer bazı yazılar

Çınar, İkram. (2020). Educational results of an exile: The Ahiska Turks [Bir Sürgünün Eğitimsel Sonuçları: Ahıska Türkleri] International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1603-1633.

Çınar, İkram. (2019). An Examination of Student Club Activities from the Perspective of School Principals and Teachers. World Journal of Education. Vol 9, No 4. p, 123-132. https://doi.org/10.5430/wje.v9n4p123

Çınar, İkram. (2018). Mankurtlaştırma ve Etnopedagoji Kavramlarına Aytmatov Gibi Bakmak. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. Cilt 6, Sayı 13, s. 80-99. Mayıs, 2018.

Çınar, İkram. (2018). Atabek Yurdu Etnopedagojisi: Ahıska Örneği. Turkish Studies. Vol 13/4, Winter 2018, pp. 363-386.  http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13145

Çınar, İkram. (2016). “Şehriyar’ın Eğitim Anlayışı / Shahriar’s Approach to Education” Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature, and History of Turkish or Turkic. ISSN 1308-2140. Volume 11/19 Fall 2016. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11219   p. 245-266.

Çınar, İkram. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Üniversiteler Arasında Yatay Geçiş Algılarının İncelenmesi: Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi ÖrneğiKastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 24. Sayı 1. Ocak 2016. s. 317-334.

Çınar, İkram. 2010. Classroom Geography: Who Sit Where in the Traditional Classrooms? (Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur?) The Journal of International Social Research. Volume 3/10, Winter 2010. pp. 200-212. [Türkçesi için tıklayınız]

Çınar, İkram. 2009. Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2 (1) s. 14-30.

Çınar, İkram. 2006. The Scale for Student Arrangement in Traditional Classrooms: Validity and Reliability Study (SSATC).Humanity & Social Sciences Journal. Vol. 1, No. 1. Sep-Dec, 2006.

Çınar, İkram. “Eğitim ve Otoriteye Bağlılık” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 186. Mart 1993. s. 31-33.

Çınar, İkram. “Eğitim ve Şiddet” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 254. s. 42-46. Mayıs 1999.

Çınar, İkram. “Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 11. Yaz 1997. s. 289-298.

Çınar, İkram. “Eğitim Yönetiminde Bilgi Haritalarının İşlevi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, sayı: 8. Ağustos 2002.

Çınar, İkram. “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.5, sayı: 7, 2004.

Çınar, İkram. “Laiklik, Laik Eğitim ve Siyaset” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.6, sayı: 9, 2005.

Çınar, İkram. “İnsan Kaynağını Geliştirme Bağlamında Değişim Yönetimi” Ege Eğitim Dergisi. 2005 (6)1 (81-93)

Çınar, İkram. “Laiklik ve Laik Eğitim” Pir Sultan Abdal Dergisi. Haziran 2005.

Çınar, İkram. “Ahıska Türklerine Dönmeyin Yasası” Cumhuriyet Gazetesi, Strateji Eki. 24 Eylül 2007. Sayı. 169.

 

Kitaplar

         

You have no rights to post comments